Polityka Prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Schmith Polska S.A.
GŁÓWNE ZASADY OCHRONY PRYWATNOŚCI (W TYM DANYCH OSOBOWYCH), ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ, ORAZ ZBIERANIA PLIKÓW COOKIE
- Dane Administratora Danych Osobowych.
Uprzejmie informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Schmith Polska S.A. z siedzibą w Kulice, ul. Szkolna 3, 83–130 Pelplin, KRS: 0000500233, NIP: 5932596525, REGON: 222042370, zwana dalej „Administratorem”.
Administrator przetwarza dane osobowe swoich klientów i potencjalnych klientów. Wśród tych danych mogą znajdować się również dane osobowe osób związanych z klientami Schmith Polska S.A. niebędącymi osobami fizycznymi (np.osoby kontaktowe). Dane osobowe tego rodzaju są przetwarzane w systemach informatycznych, którymi posługuje się Schmith Polska S.A. (w tym zarówno system CRM, jak i systemy elektronicznego rejestrowania rozmów w przypadku zawierania umów i kontaktów z klientami w drodze telefonicznej, przy czym każdorazowo w takim przypadku informujemy osobę fizyczną o nagrywaniu takiego połączenia i możliwości rozłączenia się w braku zgody na nagrywanie). Dane osobowe przetwarzane na te potrzeby obejmują między innymi: imię i nazwisko, nazwę pracodawcy, stanowisko osoby kontaktowej, numer telefonu, adres e-mail lub inne służbowe dane kontaktowe. Nadto, w przypadku klientów, którzy zawarli z Schmith Polska S.A. umowy odpłatne, przetwarzamy również dane dotyczące płatności, w tym numery kart kredytowych, numery rachunków bankowych. Dane osobowe kontaktów biznesowych mogą być ujawnione stałym współpracownikom Schmith Polska S.A. stanowiącym jej siły handlowe i wykorzystywane przez nich w celu prowadzenia działalności handlowej Schmith Polska S.A..
2. Kontakt w sprawie ochrony prywatności i ograniczenie:
Kontakt z Administratorem w sprawie ochrony danych osobowych jest możliwy
pisemnie pod w/w adresem jego siedziby lub za pośrednictwem adresu email
podanego na stronie www.schmithpolska.pl - w tytule prosimy podać informację
iż rzecz dotyczy ochrony prywatności. Wyznaczony pracownik Administratora
chętnie pomoże Panu/Pani we wszystkich kwestiach związanych z ochroną
danych osobowych, w szczególności udzieli odpowiedzi na wszelkie pytania
dotyczące przetwarzania Pana/Pani danych osobowych. Kontakt z Inspektorem
jest możliwy pod w/w adresem.
Mając na uwadze fakt, iż Schmith Polska S.A. nie przetwarza danych wrażliwych
zwracamy się z prośbą o niepodawanie za pośrednictwem stron internetowych
informacji ze szczególnych kategorii danych osobowych (takich jak informacje o
rasie czy pochodzeniu etnicznym, poglądach politycznych, przekonaniach
religijnych lub filozoficznych, przynależności do związków zawodowych,
informacje dotyczące zdrowia fizycznego lub psychicznego, dane genetyczne,
dane biometryczne, informacje o życiu seksualnym czy orientacji seksualnej oraz
przeszłości kryminalnej). W przypadku podania takich informacji z jakiegokolwiek
powodu, będzie to oznaczać wyraźną zgodę na zbieranie przez nas i
wykorzystywanie takich informacji w sposób określony w niniejszym dokumencie
lub określony w miejscu, gdzie informacje te zostały ujawnione.
3. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych.
Aby świadczyć usługi zgodnie z profilem działalności, Administrator przetwarza
Pana/Pani dane osobowe — w różnych celach, jednak zawsze zgodnie z prawem.
Podane dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), nazywane w skrócie RODO.
Dane osobowe pozyskujemy od Pana/Pani w procesie zmierzającym do zawarcia
umowy lub od naszych partnerów, jeżeli Pan/Pani wyraziliście taką zgodę. Poniżej
znajdzie Pan/Pani wyszczególnione cele przetwarzania danych osobowych wraz z
podstawami prawnymi.
Poza powyższym główne podstawy przetwarzania oparte obejmują następujące
zasady:
- dane osobowe osób odwiedzających nasze strony internetowe przetwarzamy na
podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora danych, np.
dopasowując wyświetlane reklamy, lub na podstawie zgody w przypadku, gdy o
wyrażenie takiej zgody zwróciliśmy się do osoby, której dane dotyczą;
- dane osobowe osób, które korzystają z naszych sklepów internetowych i
wypełniają w tym celu formularz internetowy przetwarzamy, ponieważ jest to
niezbędne dla celu wykonania umowy;
- niekiedy przepisy prawa wymagają od nas przetwarzania pewnych danych
osobowych dla celów podatkowych i rachunkowych.
A. W celu dokonania wyceny dostawy, usługi, rezerwacji usługi oraz
wykonania dostawy, usługi, jak również w przypadku zawierania innych
umów związanych z profilem działalności, oraz mając na uwadze zawarcie
takiej umowy ( w tym m.in. przyjęcie i realizację zamówienia), możemy
przetwarzać takie dane osobowe, jak:
● Imię i Nazwisko;
● Adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy i miasto);
● Numer telefonu;
● Adres e-mail;
● Dane Przedsiębiorstwa wraz z nr NIP (w przypadku wystawiania f-ry VAT na
przedsiębiorstwo);
● Podstawowe dane konta bankowego do potwierdzenia przelewu;
● Nr dokumentu tożsamości/PESEL;
● Inne dane niezbędne do oceny finansowego bezpieczeństwa transakcji
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania
umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy. Administrator
zgodne z wymaganiami prawa może zwrócić się do Państwa z prośbą o
potwierdzenie zapoznania się z podstawowym zakresem informacji nt. ochrony
danych osobowych.
B. W celu obsługi personalizowania usługi zgodnie z osobistymi
preferencjami użytkownika oraz zarządzania relacjami z klientem przed
wykonaniem usługi, w trakcie i po wykonaniu usługi przetwarzamy takie
dane osobowe, jak:
● Imię i Nazwisko;
● Numer telefonu;
● Adres e mail;
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania
umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy oraz jest art. 6
ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, na podstawie
dobrowolnie udzielonej zgody.
C. W celu wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających
z przepisów prawa podatkowego, takich jak np. przechowywanie
dokumentacji księgowej przez min. 5 lat, przetwarzamy takie dane osobowe,
jak:
● Imię i nazwisko;
● Firma;
● Adres zamieszkania lub adres siedziby;
● Adres wysyłki (jeśli inny niż adres firmy)
● Numer telefonu;
● Numer NIP;
● Numer PESEL (jeśli wymagany);
● a także inne dane zgodnie z wymaganiami prawa;
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do
wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z obowiązków
wynikających z prawa;
D. W celu badania satysfakcji z oferowanych usług, audyty, ulepszanie i
modyfikacja naszych usług przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
● Adres e-mail;
● Imię i nazwisko;
● Komentarze lub sugestie klientów;
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych
Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku
interesem Administratora jest poznanie opinii klientów na temat świadczonych
usług, aby dostosować je do potrzeb i oczekiwań zainteresowanych);
E. W celu tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO, w tym np.
rejestru klientów, którzy zgłosili sprzeciw zgodnie z RODO, przetwarzamy
takie m.in. dane osobowe, jak:
● Imię i nazwisko;
● Adres / Adres e-mail.
Przepisy RODO nakładają na nas określone obowiązki dokumentacyjne dla
wykazania zgodności i rozliczalności. W przypadku gdy zgłosi Pan/Pani np.
sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych do celów
marketingowych, musimy wiedzieć, wobec kogo nie stosować marketingu
bezpośredniego.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do
wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z obowiązków
wynikających z prawa (przepisy zawarte w RODO); oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator
Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku
interesem Administratora jest posiadanie wiedzy na temat osób, które realizują
swoje uprawnienia wynikające z RODO);
F. W celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami
przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
● Imię i nazwisko (jeżeli nazwisko zostało podane) lub ewentualnie firmę;
● Adres zamieszkania (jeżeli został podany);
● Numer PESEL lub numer NIP (jeżeli został podany);
● Adres e-mail;
● A także inne dane o ile ich wskazanie będzie dla powyższego celu niezbędne
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych
Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku
interesem Administratora jest posiadanie danych osobowych, które pozwolą
ustalić, dochodzić lub bronić się przed roszczeniami, w tym klientów i osób
trzecich);
G. W celu analitycznym, tj. badania i analizowania aktywności na stronie
internetowej należącej do Administratora, przetwarzamy takie dane osobowe,
jak:
● Data i godzina odwiedzin strony;
● Rodzaj systemu operacyjnego;
● Przybliżona lokalizacja;
● Rodzaj przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania strony;
● Czas spędzony na stronie;
● Odwiedzone podstrony;
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych
Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku
interesem Administratora jest poznanie aktywności klientów na stronie
internetowej);
H. W celu wykorzystywania cookies na stronie internetowej przetwarzamy
takie informacje tekstowe (cookies zostaną opisane w odrębnym punkcie).
Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody
(przy pierwszym wejściu na stronę internetową pojawia się zapytanie o zgodę na
wykorzystanie cookies);
I. W celu administrowania stroną internetową przetwarzamy takie dane
osobowe, jak:
● Adres IP;
● Data i czas serwera;
● Informacje o przeglądarce internetowej;
● Informacje o systemie operacyjnym — dane te są zapisywane automatycznie w
tzw. logach serwera, przy każdorazowym korzystaniu ze strony należącej do
Administratora
Administrowanie stroną internetową bez użycia serwera i bez tego
automatycznego zapisu nie byłoby możliwe. Podstawą prawną takiego
przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane
osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój
prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Administratora jest
administrowanie stroną internetową);
J. W celu rozpatrzenia reklamacji przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
● Imię i Nazwisko;
● Adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy i miasto);
● Numer telefonu;
● Adres e-mail;
● Ewentualnie numer rachunku bankowego — jeżeli następuje zwrot pieniędzy.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania
umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy;
4. Cookies i inne dane związane z wykorzystaniem e-usług lub dostępu
elektronicznego.
Osoby fizyczne odwiedzające strony internetowe Administratora lub korzystające
z usług świadczonych przez Administratora drogą elektroniczną (np. sklepy
internetowe), które nazywamy dalej łącznie „Serwisami”, mają kontrolę nad
danymi osobowymi, które nam podają. Serwisy ograniczają zbieranie i
wykorzystywanie informacji o ich użytkownikach do niezbędnego minimum,
wymaganego do świadczenia na ich rzecz usług (np. newsletter) na pożądanym
poziomie, stosownie do art. 18 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną.
1. Administrator na swojej stronie internetowej, podobnie jak inne podmioty,
wykorzystuje tzw. cookies, czyli krótkie informacje tekstowe, zapisywane na
komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu użytkownika. Mogą być
one odczytywane przez nasz system, a także przez systemy należące do innych
podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebooka, Google’a).
2. Cookies spełniają bardzo wiele funkcji na stronie internetowej, najczęściej
przydatnych, które postaramy się opisać poniżej (jeżeli informacje są
niewystarczające, prosimy o kontakt):
● zapewnianie bezpieczeństwa — pliki cookies są wykorzystywane w celu
uwierzytelniania użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu
korzystaniu z panelu klienta. Służą zatem do ochrony danych osobowych
użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych;
● wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej — pliki
cookies są wykorzystywane do tego, aby witryna sprawnie działała i aby można
było korzystać z funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki
zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na stronie. Dzięki
nim można zatem sprawnie poruszać się na stronie internetowej i
poszczególnych podstronach;
● stan sesji — w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak
odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej
wyświetlają. Umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych na
niektórych podstronach. Pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu sesji”
pomagają zatem ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron;
● utrzymanie stanu sesji — jeżeli klient loguje się do swojego panelu, to pliki
cookies umożliwiają podtrzymanie sesji. Oznacza to, że po przejściu na inną
podstronę nie trzeba każdorazowo podawać ponownie loginu i hasła, co sprzyja
komfortowi korzystania ze strony internetowej;
● tworzenie statystyk — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby
przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej (jak
wielu otwiera stronę internetową, jak długo na niej pozostają, które treści
wzbudzają największe zainteresowanie etc.). Dzięki temu można stale ulepszać
stronę internetową i dostosowywać jej działanie do preferencji użytkowników. W
celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk wykorzystujemy narzędzia
Google’a, takie jak Google Analytics; oprócz raportowania statystyk użytkowania
witryny pikselowy Google Analytics może również służyć, razem z niektórymi
opisanymi powyżej plikami cookies, do pomocy w wyświetlaniu użytkownikowi
bardziej trafnych treści w usługach Google (np. w wyszukiwarce Google) i w całej
sieci;
● korzystanie z funkcji społecznościowych — na stronie internetowej posiadamy
tzw. pixel Facebooka, który umożliwia polubienie naszego fanpage’a w tym
serwisie podczas korzystania z witryny. Jednak, aby to było możliwe, musimy
korzystać z plików cookies dostarczanych przez Facebooka.
Powyższe obejmuje więc: monitorowanie ruchu na naszych stronach WWW,
zbieranie anonimowych, zbiorczych statystyk, które pozwalają nam zrozumieć, w
jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej i umożliwiają
nam ciągłe doskonalenie naszych produktów, ustalanie liczby anonimowych
użytkowników naszych stron WWW. Potrzebne do analizy korzystania z serwisów,
kontrolowanie jak często pokazywana jest użytkownikom wybrana treść,
kontrolowanie jak często użytkownicy wybierają daną usługę, badanie zapisów na
newsletter, wykorzystanie systemu personalizowanych rekomendacji dla
e-commerce, wykorzystanie narzędzia do komunikacji, integracja z portalem
społecznościom, płatności internetowe.
3. Pana/Pani przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie
cookies w Pana/Pani urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o
wyrażenie zgody na użycie cookies. Jeżeli jednak nie życzy Pan/Pani sobie
wykorzystania cookies przy przeglądaniu strony internetowej, można zmienić
ustawienia w przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną
obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym
zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej
chwili.
4. Szanując autonomię wszystkich osób korzystających ze strony internetowej,
czujemy się jednak w obowiązku uprzedzić, że wyłączenie lub ograniczenie
obsługi plików cookies może spowodować dość poważne trudności w korzystaniu
ze strony internetowej, np. w postaci konieczności logowania się na każdej
podstronie, dłuższego okresu ładowania się strony, ograniczeń w korzystaniu z
funkcjonalności, ograniczeń w polubieniu strony na Facebooku etc.
5. Zbieramy informacje dotyczące korzystania z Serwisów przez jego
użytkowników oraz ich adresy IP w oparciu o analizę logów dostępowych.
Informacje te wykorzystujemy w diagnozowaniu problemów związanych z pracą
serwera, analizą ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa oraz w zarządzaniu
stroną WWW. Adres IP jest wykorzystywany przez nas nadto w celach
statystycznych, tj. do gromadzenia i analizy danych demograficznych osób
odwiedzających witrynę (np. informacji o regionie, z którego nastąpiło
połączenie). Na podstawie uzyskanych w podany wyżej sposób informacji w
szczególnych przypadkach sporządzane są zbiorcze, ogólne zestawienia
statystyczne, ujawniane osobom trzecim, współpracującym z nami. Obejmują one
zwykle informacje o oglądalności serwisu. Zestawienia te nie zawierają jednak, co
podkreślamy, żadnych danych pozwalających na identyfikację (określenie
tożsamości) danego użytkownika Serwisu.
Informujemy jednocześnie, że możemy zostać zobowiązani do ujawnienia
informacji dotyczących numeru IP danego użytkownika Serwisu na żądanie
uprawnionych do tego - w oparciu obowiązujące przepisy prawne - organów
państwa w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami.
5. Prawo wycofania zgody.
1. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w
każdej chwili może Pan/Pani tę zgodę cofnąć .
2. Jeżeli chciałby/chciałaby Pan/Pani cofnąć zgodę na przetwarzanie danych
osobowych, to w tym celu należy postępować zgodnie z punktem 11 podpunkt 3.
Jeżeli przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych odbywało się na podstawie
zgody, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego
momentu było nielegalne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody mamy prawo
przetwarzać Pana/Pani dane osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z
prawem dotychczasowego przetwarzania.
6. Wymóg podania danych osobowych.
1. Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne i zależy od
Pana/Pani decyzji. Jednakże w niektórych przypadkach podanie określonych
danych osobowych jest konieczne, aby spełnić Pana/Pani oczekiwania w zakresie
korzystania z usług.
2. Aby zlecić usługę zamówić dostawę Administratorowi, konieczne jest podanie
danych wskazanych w pkt 3 A niniejszej polityki prywatności.
3. Aby mógł/mogła Pan/Pani otrzymać fakturę za usługi, konieczne jest podanie
wszystkich danych wymaganych prawem podatkowym — bez tego nie jesteśmy
w stanie prawidłowo wystawić faktury.
4. Aby móc się skontaktować z Panem/Panią telefonicznie lub elektronicznie w
sprawach związanych z realizacją dostawy / usługi, konieczne jest podanie
numeru telefonu oraz adresu e-mail — bez tego nie jesteśmy w stanie nawiązać
kontaktu telefonicznego.
7. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie.
Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania
decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.
8. Odbiorcy danych osobowych.
1. Jak większość przedsiębiorców, w swojej działalności korzystamy z pomocy
innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania
danych osobowych. W związku z powyższym, w razie potrzeby, przekazujemy
Pana/Pani dane osobowe współpracującym z nami prawnikom, którzy realizują
usługi, firmie księgowej, firmie hostingowej, firmie odpowiedzialnej za wysyłanie
komunikatów sms oraz newsletterów (e-mail).
2. Oprócz tego, może się zdarzyć, że np. na podstawie właściwego przepisu prawa
lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać Pana/Pani dane
osobowe również innym organom lub podmiotom.
3. Celem bliższego wyjaśnienia wskazujemy iż odbiorcami danych mogą być :
- ww. podmioty przetwarzające dane osobowe na mocy umów powierzenia
przetwarzania danych osobowych (tzw. processorzy)
- podmioty świadczące usługi hostingowe na rzecz Administratora
- podmioty realizujące kampanie marketingowe lub sprzedażowe na rzecz
Administratora
- pozostali podwykonawcy, świadczący usługi z zakresu dostarczania
oprogramowania, usługi serwisowania oprogramowania lub sprzętu, z którego
korzysta Administrator, a także dostawcy towarów lub usług, z pomocy których
korzystamy
- podmioty świadczące usługi z zakresu badań ankietowych, w tym badań po
sprzedażowych (satysfakcji klienta)
- firmy windykacyjne (przy czym dane osobowe przekazujemy tylko w takim
zakresie, w jakim jest to rzeczywiście niezbędne dla osiągnięcia danego celu)
- audytorzy i biegli rewidenci, doradcy prawni, doradcy podatkowi
- organy nadzorujące przestrzeganie prawa, organy regulacyjne i inne organy
administracji publicznej, (przy czym w dwóch ostatnich przypadkach dane
przekazujemy tylko wówczas i tylko w takim zakresie, w jakim jest to rzeczywiście
niezbędne i wymagane w myśl bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa i
w sposób zgodny z tymi przepisami).
9. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich.
1. Jak większość przedsiębiorców, mimo iż nie przekazujemy intencjonalnie lub w
bezpośrednim związku z profilem usług danych danych osobowych do państw
trzecich to korzystamy z różnych popularnych usług i technologii, oferowanych
przez takie podmioty, jak Facebook, Microsoft, Apple czy Google. Firmy te mają
siedziby poza Unią Europejską, a zatem w świetle przepisów RODO są traktowane
jako państwa trzecie.
2. RODO wprowadza pewne ograniczenia w przekazywaniu danych osobowych
do państw trzecich, ponieważ skoro nie stosuje się tam, co do zasady przepisów
europejskich, ochrona danych osobowych obywateli Unii Europejskiej może być
niestety niewystarczająca. Dlatego też każdy administrator danych osobowych
ma obowiązek ustalić podstawę prawną takiego przekazywania.
3. Ze swojej strony zapewniamy, że przy korzystaniu z usług i technologii
przekazujemy dane osobowe wyłącznie podmiotom ze Stanów Zjednoczonych i
wyłącznie takim, które przystąpiły do programu Privacy Shield, na podstawie
decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12 lipca 2016 r. — więcej na ten
temat można przeczytać na stronie Komisji Europejskiej dostępnej pod adresem
https://ec.europa.eu/info/law/...
eu-us-privacyshield_pl. Podmioty, które przystąpiły do programu Privacy Shield,
gwarantują, że będą przestrzegać wysokich standardów w zakresie ochrony
danych osobowych, jakie obowiązują w Unii Europejskiej, dlatego korzystanie z
ich usług i oferowanych technologii w procesie przetwarzania danych osobowych
jest zgodne z prawem.
4. W każdej chwili udzielimy Panu/Pani dodatkowych wyjaśnień odnośnie
przekazywania danych osobowych, w szczególności, gdy kwestia ta budzi
Pana/Pani niepokój.
10. Okres przetwarzania danych osobowych.
1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie przetwarzamy Pana/Pani
danych osobowych „w nieskończoność”, lecz przez czas, który jest potrzebny, aby
osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie Pana/Pani dane osobowe zostaną
nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.
2. Odnośnie poszczególnych okresów przetwarzania danych osobowych,
uprzejmie informujemy, że dane osobowe przetwarzamy przez okres:
- trwania umowy — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w
celu zawarcia i wykonania umowy;
- 3 lat lub 10 lat + 1 rok — w odniesieniu do danych osobowych
przetwarzanych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
(długość okresu zależy od tego, czy obie strony są przedsiębiorcami, czy
też nie);
- 6 miesięcy — w odniesieniu do danych osobowych, które zostały zebrane
przy wycenie usługi, a jednocześnie nie doszło do niezwłocznego
zawarcia umowy;
- min. 5 lat — w odniesieniu do danych osobowych wiążących się ze
spełnieniem obowiązków z prawa podatkowego;
- do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania,
- do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu
przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 5 lat — w odniesieniu do danych
osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego
interesu Administratora Danych Osobowych lub do celów
marketingowych;
- do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności, jednak nie
dłużej niż przez 3 lata — w odniesieniu do danych osobowych
przetwarzanych głównie do celów analitycznych, wykorzystania cookies i
administrowania stroną internetową.
3. Okresy w latach liczymy od końca roku, w którym rozpoczęliśmy przetwarzanie
danych osobowych, aby usprawnić proces usuwania lub niszczenia danych
osobowych. Odrębne liczenie terminu dla każdej zawartej umowy wiązałoby się z
istotnymi trudnościami organizacyjnymi i technicznymi, jak również znaczącym
nakładem finansowym, dlatego ustanowienie jednej daty usuwania lub
niszczenia danych osobowych pozwala nam sprawniej zarządzać tych procesem.
Oczywiście, w przypadku skorzystania przez Pana/Panią z prawa do zapomnienia
takie sytuacje są rozpatrywane indywidualnie.
4. Dodatkowy rok związany z przetwarzaniem danych osobowych zebranych na
potrzeby wykonania umowy jest podyktowany tym, że hipotetycznie może
Pan/Pani zgłosić roszczenie na chwilę przed upływem terminu przedawnienia,
żądanie może zostać doręczone z istotnym opóźnieniem lub może Pan/Pani
błędnie określić termin przedawnienia swojego roszczenia.
11. Uprawnienia podmiotów których dane dotyczą.
1. Uprzejmie informujemy, że posiada Pan/Pani prawo do:
● dostępu do swoich danych osobowych;
● sprostowania danych osobowych;
● usunięcia danych osobowych;
● ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
● sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
● do bycia zapomnianym w wypadku gdy pozwalają na to inne przepisy prawa;
● otrzymania kopii danych;
● przenoszenia danych osobowych.
2. Szanujemy Pana/Pani prawa wynikające z przepisów o ochronie danych
osobowych i staramy się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym stopniu.
3. Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a
zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Panu/Pani
ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po
wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest
konieczna.
4. Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili
przysługuje Panu/Pani prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych
osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora
Danych Osobowych (zostały one wymienione w punkcie III) w związku z
Pana/Pani szczególną sytuacją. Musi Pan/Pani jednak pamiętać, że zgodnie z
przepisami możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że:
istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne w
stosunku do Pana/Pani interesów, praw i wolności lub istnieją podstawy do
ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. Ponadto w każdej chwili może Pan/Pani wnieść sprzeciw wobec przetwarzania
Pana/Pani danych osobowych do celów marketingowych. W takiej sytuacji po
otrzymaniu sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania w tym celu.
6. Swoje uprawnienia może Pan/Pani zrealizować w następujący sposób:
wysłać e-mail zgodnie z pkt 2 niniejszego dokumentu lub przesłać taką prośbę na
adres Administratora zgodnie z pkt 1 niniejszego dokumentu;
lub przekazać osobiście w siedzibie firmy zgodnie z pkt 1 niniejszego dokumentu.
12. Prawo do wniesienia skargi.
Jeżeli uważa Pan/Pani, że Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z
obowiązującym prawem, może Pan/Pani wnieść skargę do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
13. Postanowienia końcowe.
1. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują
przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.
2. Administrator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do niniejszej Polityki
Prywatności z zastrzeżeniem, iż do usług dokonanych przed zmianą Polityki
prywatności stosuje się jej wersję obowiązującą w chwili dokonywania rezerwacji
usługi.
3. Informacja o zmianie Polityki Prywatności zostanie opublikowana w na stronie
internetowej Administratora: www.schmithpolska.pl na 14 dni kalendarzowych
przed wejściem w życie tych zmian.
4. Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia 1 stycznia 2019 r.